Live tracking and statistics
Tisk

Clinton Machine Company

Založena v roce 1945, panem Artem Depue v Maquoketa, Iowě, předsedou Středních Potubáren Co. z Clintonu v Iowě. Oblastí výroby jsou pily a obráběcí stroje. Postavil za tím účelem tovární komplex v Maquokotě. Mezi tím Michiganský strojník a podnikatel, výrobce čerpacích stanic, Don Thomas v Meanwhile mění svou výrobu ozubených kol pro tankové věže na slibnou výrobu malých spalovacích motorů. Do konce roku 1946 se počet jeho zaměstnanců rozrůstá na 1000. V roce 1949 je doslova zavalen objednávkami. Clinton Machine Company potřebuje nové a větší zázemí. Don Thomas stěhuje v roce 1950 svou firmu do Clintonu a Art Depue z Maquokoty svoji ocelárnu. Tak vzniká Clinton Machine Company, později Clinton Engines Corporation.

Příchodem Clinton Motor v roce 1950 zazněl "hrom z prérie" s výrobou 2000 - 3000 motorů denně s pomocí nekvalifikovaných zemědělských pracovníků ! Termín "nekvalifikovaný" byl opravdu zavádějící. Tito pracovníci přišli z farem, kde vrtali, upevňovali zařízení a dělali různé podobné práce. Tito "nekvalifikovaní" zaměstnanci rychle napomohli firmě k pozici světového lídra ve výrobě malých spalovacích motorů na benzín. Více než 18 milionů kusů ! Část z 550 milionů dolarů byla vložena do rozvoje  ekonomiky Východní Centrální Iowy.

V roce 1953 přichází začátek pozdějšího konce značky - Maytag Corporation, přední výrobce praček v Newtonu, Iowa končí vývoj jeho multi-motoru a používá kick-start motory Clinton na samostatné pračky. Za nějaký čas se Maytag  změnil na Briggs a Stratton motory ! Závěr je jen na čtenáři samém.

Don Thomas často dával najevo jak jsou zaměstnanci pro společnost důležití a oni věděli jak je společnost důležitá pro ně. Odměňoval nejlepší přímo na ulici Maquokoty, vyplácí zaměstnancům dvoudolarové bankovky k odlišení od ostatních obyvatel jako zdůraznění jejich vlivu na ekonomiku oblasti, používá systém odměňování s finanční závislostí na úspěšnosti firmy a ta byla v té době veliká. I Iowští guvernéři, Leo Hoegh a Harold Hughes, přijeli popřát k 5 miliontému 11 miliontému vyrobenému motoru Clinton. Don však nebyl schopen přesvědčit své partnery o nutnosti obnovy strojního zařízení a tak byla firma prodána. Nový majitel Martin Hoffinger dokázal společnost udržet ve velmi omezené míře ještě 20 let.

Guvernér Leo Hoegh (vlevo), Don Thomas a "malý chlapec" číslo 5 000 000


Odměňování nejlepších v ulicích města.

Guvernér Harold Hughes (vlevo) a "malý chlapec" číslo 11 000 000 .

Autor: Rad